Lodospady

Nasz pierwszy wspólny wyjazd odbył się w dniach 12-13.02.2017 do Doliny Białej Wody, znajdującej się na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Wyjazd miał charakter integracyjno - szkoleniowo- naukowy.

W sobotę rano wyjechaliśmy z Krakowa do Zakopanego. Około południa wyruszyliśmy z Łysej Polany na podbój lodospadów. Dla wielu za nas było to pierwsze takie doświadczenie. Wspinaliśmy się po lodospadach Mrozekov i Adin Usmev. Podczas całodniowego wysiłku poznawaliśmy techniki wspinania lodowego „na wędkę”. Wrażeń nie brakowało, widoków też. Po tych zmaganiach wróciliśmy wieczorem do do schroniska, a po kolacji, nasz opiekun dr Robert Rokowski, przeprowadził ciekawą prelekcję na temat historii wspinania w Tatrach, a także przedstawił zestawienia wyników badań antropomotorycznych przeprowadzonych na wspinaczach.

Galeria zdjęć, dzień 1

W niedzielę wyruszyliśmy nad Morskie Oko. Podeszliśmy pod Bulę pod Bandziochem, by tam nauczyć się technik zimowego poruszania się w górach. Dowiedzieliśmy się m. in. jak poprawnie i bezpiecznie poruszać się w rakach, a także uczyliśmy się hamowania czekanem w sytuacji awaryjnej w różnych pozycjach względem stoku. Kiedy Słońce schowało się za góry i zaczynał się zmrok, pochowaliśmy cały "szpej" do plecaków i ruszyliśmy w stronę schroniska.

Galeria zdjęć, dzień 2

Niestety przyszedł czas pożegnania Tatr. Wyjazd pozwolił nam zdobyć cenne doświadczenia i przeżyć niesamowitą przygodę. Wróciliśmy do Krakowa do swoich domów zmęczeni, lecz szczęśliwi, obiecując sobie, że to nie był ostatni raz.

Galeria zdjęć - Członkowie koła Naukowego "Direttissima" w Tatrach latem 2017 r.

Wydział Turystyki i Rekreacji AWF w Krakowie; webmaster: strony-www[at]awf.krakow.pl  login