Studenci II roku kierunku turystyka i rekreacja, w czasie realizowania obozów krajoznawczych w zmienionej z powodu pandemii formie, czynnie włączyli się do akcji BĄDŹ TURYSTĄ W SWOIM MIEŚCIE – ZWIEDZAJ KRAKÓW.

Akcja jest skierowana w głównej mierze do lokalnej społeczności. Każdy mieszkaniec Krakowa będzie może na nowo odkryć piękno swojego miasta i zostać turystą lokalnym. Operatorem kampanii jest Krakowskie Biuro Festiwalowego we współpracy z Wydziałem Turystyki, Wydział Komunikacji Społecznej oraz Wydziałem Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 

Jednym z obszarów kampanii są działania oparte o DZIELENIE SIĘ ZDJĘCIAMI I MATERIAŁAMI VIDEO z warsztatów, spacerów i otwartych imprez swoich mediach społecznościowych z hashtagami #badzturystawswoimmiescie oraz #zwiedzajkrakow. Dzięki temu działaniu Kraków chce pokazać całemu światu, który korzysta z mediów społecznościowych, że żyje, jest otwarty, gościnny i przygotowany na powrót do nowej rzeczywistości. 

 

Nakładem wydawnictwa Monografie AWF Kraków, ukazała się publikacja pod redakcją Profesora Zygmunta Kruczka pt."Rynek pracy przewodników turystycznych, pilotów wycieczek i animatorów czasu wolnego".

Monografia została podzielona na trzy części, w pierwszej zawarto wyniki badań nad rynkiem pracy przewodników turystycznych i pilotów wycieczek; drugą część poświęcono problematyce prawnej przewodnictwa turystycznego i pilotowania wycieczek; trzecia natomiast zagadnieniom związanym z pracą animatorów czasu wolnego.

Od Redakcji (fragment)

…W publikacjach z zakresu obsługi ruchu turystycznego bardzo często podkreśla się ważną rolę przewodników i pilotów wycieczek w kształtowaniu jakości oferty turystycznej. Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczek oraz animatorzy czasu wolnego stanowią liczną grupę zawodową związaną z bezpośrednią obsługą turystów, tak też traktowane są te zawody w Sektorowej Ramie Kwalifikacji dla Turystyki, gdzie utworzono dla nich odrębną podramę…

…Usługi przewodników turystycznych, pilotów wycieczek oraz animatorów czasu wolnego kreują rozległy już rynek pracy. Inspiracją do przygotowania niniejszej monografii były zakończone badania nad rynkiem pracy przewodników turystycznych i pilotów wycieczek, przeprowadzone przez zespół pracowników AWF Kraków w 2018r. Wyniki badań zostały zaprezentowane na konferencji zorganizowanej przez Wydział Turystyki i Rekreacji AWF Kraków, we współpracy z Urzędem Miasta Krakowa w grudniu 2018 roku…

 

Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie zajęła I miejsce w rankingu Wiadomości Turystycznych w kategorii "profil mieszany".

 

 

Załączniki:
Pobierz plik (Ranking-Szkol-Wyzszych-2020.pdf)Ranking Szkół Wyższych 2020.pdf[ ][ ]424 kB

Kandydatów na studia na naszym Wydziale może zainteresować informacja, że: w ramach programu studiów na kierunkach "Turystyka Przygodowa" oraz "Turystyka i Rekreacja" studenci mają możliwość wyboru różnych zajęć fakultatywnych takich, jak na przykład: fotografia podróżnicza, operator ścianki wspinaczkowej, masaż kosmetyczny i modelowanie sylwetki, promocja w Internecie, doradztwo ubezpieczeniowe w turystyce i rekreacji, itd.

Na załączonym zdjęciu warsztaty z fotografii podróżniczej prowadzone przez prof. Ryszarda Winiarskiego.

 

Akademia Wychowania Fizycznego rozwija współpracę z otoczeniem gospodarczym realizując nowe inicjatywy w tym zakresie. Jedną z nich jest powołany w br. Polski Klaster MICE- Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, w którym - w imieniu Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie – kluczową rolę odgrywa Instytut Przedsiębiorczości i Zarządzania AWF w Krakowie na Wydziale Turystyki i Rekreacji.

Czytaj więcej...

Ukazał się nowy tematyczny numer czasopisma "Folia Turistica" - 54/2020 pt. Rynek pracy przewodników turystycznych i pilotów wycieczek.

     

 

Od Redaktora

...Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczki pełnią wiele ról społecznych, na przykład lidera, tłumacza, mediatora, przedstawiciela kraju, pomostu między różnymi kulturami, katalizatora społecznego. W literaturze przedmiotu powszechnie uznaje się, że jakość pracy przewodnika i pilota wycieczek jest kluczowym czynnikiem w osiąganiu zadowolenia turystów, a tym samym umacnia wizerunek biura podróży, kraju, miasta czy regionu....    

http://www.folia-turistica.pl/attachments/article/402/FT_54_2020.pdf