mgr Marcin Widomski

 

EDUKACJA

  • 2014 – ukończenie studiów magisterskich na Akademii Ignatianum
  • 2015 - ukończenie studiów magisterskich Uniwersytecie Jagielloński (Zarządzanie w sporcie)
  • Obecnie - Doktorant Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

PROBLEMATYKA BADAWCZA

  • Zarządzanie i marketing
  • Zarządzanie w sporcie
  • Marketing sportowy
  • Zarządzanie marką sportową
  • Organizacja imprez
  • Marketing w turystyce

REALIZOWANE PRZEDMIOTY

  • Zarządzanie i jakość w rekreacji i rozrywce
  • Makroekonomiczne podstawy turystyki i rekreacji
  • Strategie produktów turystyczno-zdrowotnych spa i wellness

WYBRANE PUBLIKACJE NAUKOWE

Artykuły w czasopismach naukowych:

  • The Olympic Games in the Creation of the Image the Host Country and City, Historia i Polityka, 2016, nr 16 (23), str. 43-56.
  • Wpływ igrzysk olimpijskich na przyjazd międzynarodowych turystów do krajów i miast w okresie odbywania się imprezy na przykładzie Pekinu (2008) oraz Londynu (2012), Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii, 2015, tom 8, numer 2/2015, str. 52-69.
  • Igrzyska olimpijskie a marketing terytorialny i bariera społeczna, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii, 2019, tom 15 (8) nr 1/2019, str. 68-79.

Rozdziały w monografiach naukowych:

  • E-sport jako element zarządzania marką sportową, [w:] Bogusz M., Piotrowska-Puchała A., Wojcieszak M. (red.), Poszerzamy Horyzonty, 2020, Tom 21, str. 278-287.
  • Turystyka krajowa a pandemia [w:] Bogusz M., Piotrowska-Puchała A., Wojcieszak M. (red.), Poszerzamy Horyzonty, 2020, Tom 21, str. 771-779.
  • Wychowankowie a identyfikacja kibiców z klubem piłkarskim [w:] Batorski J., Perechuda I. (red.), Sportowe Zarządzanie. Młodzi o sporcie, Uniwersytet Jagielloński. Instytut Przedsiębiorczości, 2019, str. 99-108.
  • Zimowe igrzyska olimpijskie a rozpoznawalność marki regionu [w:] Gryszel P. (red.), Spojrzenie na współczesną turystykę, Wydawnictwo Proksenia, 2018, str. 125-136.
  • Motywacje wolontariuszy uczestniczących w imprezach sportowych w świetle badania opinii [w:] Jakubiak M. (red.), Wyzwania zarządzania zasobami ludzkimi: współczesne uwarunkowania, trendy, procesy, Uniwersytet Marii Skłodowskiej Curie w Lublinie, 2018, str. 75-82.
  • Zarządzanie marką z wykorzystaniem imprezy sportowej na przykładzie The World Games 2017 [w:] Smalej O. (red.), Marketing XXI wieku, Uniwersytet Marii Skłodowskiej Curie w Lublinie, 2017, str. 136-146.
  • Perspektywa komercyjnego wykorzystania wizerunku polskich paraolimpijczyków [w:] Batorski J., Perechuda I. (red.), Puchar dla menadżera. Młodzi o Sporcie, Instytut Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017, str. 119-128.
  • Igrzyska olimpijskie jako determinanta decyzji o destynacji turystycznej w świetle badania opinii [w:] Borodako K. (red.), Współczesne oblicza turystyki, Wydawnictwo Proksenia, 2017, str. 261-270.
  • Wpływ organizacji igrzysk olimpijskich w 2008 roku na wizerunek marki "Chiny" [w:] Nessel K. (red.), Marketing w sporcie. Sport w marketingu. Młodzi o sporcie 2016, Kraków, Katedra Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016, str. 35-49.
Wydział Turystyki i Rekreacji AWF w Krakowie; webmaster: strony-www[at]awf.krakow.pl  login