Adres do korespondencji oraz dane kontaktowe:

Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie im. Bronisława Czecha
Wydział Turystyki i Rekreacji
Instytut Przedsiębiorczości i Zarządzania
Zakład Ekonomii i Zarządzania

Al. Jana Pawła II 78, 31-571 Kraków
tel.: (0048) 12 683 14 43, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-3776-2431

 

Doktor nauk ekonomicznych z zakresu ekonomii (Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków 2013).

Posiada uprawnienia pilota wycieczek zagranicznych i przewodnika miejskiego po Krakowie.

Trener branżowych symulacji biznesowych.

 

EDUKACJA

1995 – ukończenie studiów na Akademii Ekonomicznej w Krakowie na Wydziale Zarządzania, Katedra Marketingu. Praca magisterska „Konkurencyjność na rynku biur podróży w Polsce” pod kierunkiem prof. dr hab. Andrzeja Szromnika

2007 – ukończenie międzywydziałowych studiów doktoranckich na Akademii Ekonomicznej w Krakowie

2013 – obrona pracy doktorskiej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie na Wydziale Finansów, Katedra Ekonomii. Praca doktorska ”Ekonomiczne determinanty przemian konsumpcji usług turystycznych w Polsce” pod kierunkiem prof. dr hab. Bogumiły Szopy

 

PROBLEMATYKA BADAWCZA

  • Zarządzanie i marketing
  • Konsumpcja turystyczna
  • Zachowania konsumentów
  • Marketing internetowy

REALIZOWANE PRZEDMIOTY

  • Zarządzanie (na kierunku Turystyka i Rekreacja oraz Kosmetologia)
  • Marketing w ośrodku SPA&Wellness
  • Marketing w kosmetologii
  • Mikroekonomiczne i makroekonomiczne podstawy turystyki i rekreacji
  • Zarządzanie siecią wartości w turystyce i rekreacji
  • E-rynek jako środowisko funkcjonowania uczestników rynku turystycznego
  • Zarządzanie projektami
  • Zarządzanie i planowanie marketingowe w turystyce zdrowotnej

AKTUALNIE PEŁNIONE FUNKCJE NA UCZELNI

  • Kierownik Zakładu Ekonomii i Zarządzania w Instytucie Przedsiębiorczości i Zarządzania.
  • Członkini Rady Wydziału Turystyki i Rekreacji.
  • Członkini Komisji ds. Dydaktyki.
  • Członkini Rady Programowej kierunku Zarządzanie Rekreacją i Rozrywką.
  • Przewodnicząca Komisji ds. Jakości Kształcenia na kierunku Turystyka i Rekreacja.

NAGRODY

  • 2019 - nagroda zespołowa Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w kategorii znaczących osiągnięć dydaktycznych dla autorów podręcznika akademickiego pt. Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej pod red. B. Szczechowicza.
  • 2021 – „Medal Komisji Edukacji Narodowej” za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania przyznany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

 

DOROBEK NAUKOWY

Konsumpcja usług turystycznych w Polsce / Małgorzata Kryczka, Monografie nr 26, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Kraków 2014.

ARTYKUŁY W CZASOPISMACH NAUKOWYCH

Performance of Empirical Research as a Method for Achieving Professional Students’ Competence: a Case Study of Teaching Sales Skills to Future Employees of the Beauty Industry./ Szczechowicz B., Kryczka M., Alejziak W. “Journal of Education, Health and Sport”, T. 13, nr 4, 2023, ss. 21-36, https://doi.org/10.12775/JEHS.2023.13.04.002.

Styl Vintage – droga do zmiany paradygmatu myślenia o konkurencji jako skutek pandemii i konfliktu zbrojnego na Ukrainie/ Małgorzata Kryczka. Folia Turistica, 59 (2022), ss. 59-86. https://doi.org/10.5604/01.3001.0016.2789

Rynek usług kosmetycznych - uwarunkowania i perspektywy rozwoju w ocenie właścicieli salonów kosmetycznych = Cosmetic services market - conditions and development perspectives in the opinion of beauty salon owners / Małgorzata Kryczka
Aesthetic Cosmetology and Medicine. - Vol. 10, nr 5 (2021), s. 225-233.
https://aestheticcosmetology.com/wp-content/uploads/2021/10/ACM-2021-05-vE-Kryczka.pdf

Satysfakcja kluczem do lojalności klientów salonów kosmetycznych = Satisfaction as the key to attracting clients of beauty salons / Małgorzata Kryczka
Aesthetic Cosmetology and Medicine. - Vol. 10, nr 6 (2021), s. 287-292.
https://aestheticcosmetology.com/wp-content/uploads/2021/12/ACM-2021-06-vI-Kryczka.pdf

Factors impacting consumer choices from the perspective of owners and managers of beauty parlors located in Kraków and the neighborhood = Czynniki wpływające na wybory konsumenckie z perspektywy właścicieli i menedżerów salonów kosmetycznych zlokalizowanych w Krakowie i okolicach / Małgorzata Kryczka
Problemy Zarządzania = Management Issues. - Vol. 19, no. 4 (2021), s. 101-117.
https://pz.wz.uw.edu.pl/resources/html/article/details?id=226879

Wpływ wiedzy z zakresu kosmetologii na determinanty wyboru salonu kosmetycznego = The impact of knowledge in the field of cosmetology on the determinants of choosing a beauty salon / Małgorzata Kryczka, Aleksandra Giemza
Kosmetologia Estetyczna. - Vol. 9, nr 1 (2020), s. 151-157.

Relacja z Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB Berlin 2019 / Małgorzata Kryczka
Folia Turistica. - 2019, nr 52, s. 213-219.
http://folia-turistica.awf.krakow.pl/attachments/article/430/FT_52_2019.pdf

Zarządzanie relacjami z klientem w gabinetach kosmetologicznych = Customer relationship management in beauty salons / Małgorzata Kryczka, Magdalena Gałat
Kosmetologia Estetyczna. - Vol. 8, nr 5 (2019), s. 708-712.

Overtourism vs. sustainable development of tourism. Attempts to handle overtourism following the example of Venice / Małgorzata Kryczka
Studia Periegetica. - T. 26, nr 2 (2019), s. 43-61.
https://studia-periegetica.com/api/files/view/1028327.pdf

Wydatki samorządów miejskich na promocję turystyczną na przykładzie Krakowa = Municipal governments expenditures on tourism promotion on the example of Krakow / Anna Wilkońska, Małgorzata Kryczka
Marketing i Rynek. - R. 25, nr 9 (2018), s. 27—38.

Wirtualne pielgrzymowanie jako efekt stosowania nowych technologii w promocji. Przypadek Światowego Centrum Kultu Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach / Małgorzata Kryczka
Folia Turistica. - 2016, nr 39, s. 293—315.

Determinanty wydatków turystycznych gospodarstw domowych. Analiza przypadku Polski w latach 2000-2009 / Małgorzata Kryczka
Folia Turistica- 2015, nr 35, s. 167—189.

Makroekonomiczne uwarunkowania konsumpcji turystycznej w okresie przekształceń społeczno-gospodarczych w Polsce w latach 1990-2010 / Małgorzata Kryczka
Folia Turistica. - 2014, nr 30, s. 81—92.


Finansowanie podróży turystycznych w świetle badań modułowych GUS / Małgorzata Kryczka. Zeszyty Naukowe Finanse nr 875, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2011, s. 91-105.

Rozwój infrastruktury noclegowej w Małopolsce w latach 2000 – 2005 / Małgorzata Kryczka. Zeszyt naukowy doktorantów nr 806, Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków 2009, s. 167-179.

Atrakcyjność turystyczna Krakowa a rozwój bazy noclegowej w latach 2000 – 2005 /  Małgorzata Kryczka. Zeszyty naukowe nr 788. Prace z zakresu turystyki. Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków 2008

Innovative tourism product – region, Bałtów as an example”, Socio-economic aspect of tourism and recreation / Małgorzata Kryczka. University of Physical Education in Warsaw, Institute of Tourism and Recreation, Warszawa 2007.

Dochód gospodarstw domowych a wydatki na turystykę zorganizowaną / Małgorzata Kryczka. Materiały pokonferencyjne, GWSH, Katowice 2007, s. 19-31.

Struktura i tendencje rozwojowe biur podróży w Polsce w latach 1998-2004 / Małgorzata Kryczka. Zeszyty naukowe nr 704. Prace z zakresu turystyki. Akademia Ekonomiczna, Kraków 2006.

 

ROZDZIAŁY W KSIĄŻKACH I MONOGRAFIACH

Klienci, kooperanci i konkurenci badanych salonów jako podstawowe elementy tzw. otoczenia bliższego przedsiębiorstw świadczących usługi kosmetyczne w Krakowie i okolicach / Małgorzata Kryczka, Bartosz Szczechowicz
Rynek usług kosmetycznych: uwarunkowania, funkcjonowanie, perspektywy rozwoju : studium analityczne na przykładzie Krakowa oraz wybranych miejscowości w Małopolsce : praca zbiorowa / pod redakcją Wiesława Alejziaka, Wandy Pilch i Bartosza Szczechowicza. - Kraków : University of Physical Education, 2021. - s. 357-381.

Kompozycje marketingowe przedsiębiorstw świadczących usługi kosmetyczne w Krakowie i okolicach / Małgorzata Kryczka, Aleksandra Mależyna, Anna Piotrowska, Bartosz Szczechowicz
Rynek usług kosmetycznych: uwarunkowania, funkcjonowanie, perspektywy rozwoju : studium analityczne na przykładzie Krakowa oraz wybranych miejscowości w Małopolsce : praca zbiorowa / pod redakcją Wiesława Alejziaka, Wandy Pilch i Bartosza Szczechowicza- Kraków : University of Physical Education, 2021. – s. 383-408.

Standardy obsługi klientów przedsiębiorstw świadczących usługi kosmetyczne w Krakowie w zakresie wykonywania zabiegów (w świetle badań przeprowadzonych metodą "tajemniczego klienta") / Małgorzata Kryczka
Rynek usług kosmetycznych: uwarunkowania, funkcjonowanie, perspektywy rozwoju : studium analityczne na przykładzie Krakowa oraz wybranych miejscowości w Małopolsce : praca zbiorowa / pod redakcją Wiesława Alejziaka, Wandy Pilch i Bartosza Szczechowicza- Kraków : University of Physical Education, 2021. - s. 431-447.

Uwarunkowania i perspektywy rozwoju oraz aktualne trendy panujące na rynku usług kosmetycznych (w świetle badań ankietowo-sondażowych oraz wywiadów z właścicielami salonów) / Wiesław Alejziak, Małgorzata Kryczka
Rynek usług kosmetycznych: uwarunkowania, funkcjonowanie, perspektywy rozwoju : studium analityczne na przykładzie Krakowa oraz wybranych miejscowości w Małopolsce : praca zbiorowa / pod redakcją Wiesława Alejziaka, Wandy Pilch i Bartosza Szczechowicza. - Kraków : University of Physical Education, 2021. - S. 481-504.

Kształcenie kadr dla branży kosmetycznej / Małgorzata Kryczka, Noemi Kordas
Rynek usług kosmetycznych: uwarunkowania, funkcjonowanie, perspektywy rozwoju : studium analityczne na przykładzie Krakowa oraz wybranych miejscowości w Małopolsce : praca zbiorowa / pod redakcją Wiesława Alejziaka, Wandy Pilch i Bartosza Szczechowicza. - Kraków : University of Physical Education, 2021. - S. 543-565.

Konsument i jego zachowania rynkowe : o przesłankach konsumenckich decyzji wyboru dóbr i usług na rynku turystycznym i rekreacyjnym / Małgorzata Kryczka
Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej / red. nauk. Bartosz Szczechowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - s. 175-210.

Rynki czynników produkcji : o roli i udziale czynników produkcji w tworzeniu produktów turystycznych i rekreacyjnych / Małgorzata Kryczka
Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej / red. nauk. Bartosz Szczechowicz.  - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - s. 327-362.

Dochód narodowy i jego pomiar : o źródłach dochodów i wydatkach społeczeństwa na turystykę i rekreację / Małgorzata Kryczka
Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej / red. nauk. Bartosz Szczechowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - s. 573-605.

Gospodarka jako całość zorganizowana : o miejscu turystyki i rekreacji w gospodarce / Małgorzata Kryczka
Ekonomia z elementami opisu gospodarki turystycznej i rekreacyjnej / red. nauk. Bartosz Szczechowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - s. 451-485

 

UDZIAŁ W PROJEKTACH BADAWCZYCH:

Analiza rynku usług kosmetycznych w Krakowie - aktualny stan i perspektywy rozwoju - ze szczególnym uwzględnieniem aspektów edukacyjnych i rynku pracy – członek międzywydziałowego projektu badawczego realizowanego wspólnie przez Katedrę Polityki Turystycznej (Wydział Turystyki i Rekreacji) oraz Katedrę Kosmetologii (Wydział Rehabilitacji Ruchowej) AWF Kraków, 2018-2020.

Światowe Dni Młodzieży 2016 jako fenomen społeczny, kulturowy i religijny - współudział w tworzeniu koncepcji projektu badawczego w zespole pod kier. dr A. Góral- Instytut Spraw Publicznych UJ, Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski; oraz przeprowadzenie wywiadów pilotażowych, 2016

Wpływ Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 na gospodarkę turystyczną - aktywny udział we współtworzeniu zespołowego projektu badawczego pod kier. prof. W. Alejziaka w Katedrze Polityki Turystycznej, AWF Kraków, 2015-2016

Światowe Dni Młodzieży w Krakowie w opinii księży biskupów - opracowanie kwestionariusza ankiety do wywiadów z biskupami uczestniczącymi w ŚDM Kraków 2016– wspólnie z dr A. Wilkońską, AWF Kraków, 2015-2016

Wiedza i praktyka – klucz do sukcesu w biznesie – zmodyfikowanie metodologii tworzenia strategii promocji miasta, regionu, Kraków 2011

Strategia promocji Chorzowa– współautorka dokumentu przygotowanego dla Miasta Chorzów, 2011

Strategia promocji produktu turystycznego pn. „Wągrowiec perłą w koronie jezior – promocja walorów turystycznych miasta” - współautorka dokumentu przygotowanego dla Miasta Wągrowiec, 2011

Przedsiębiorczy Naukowiec -Enterprising scientist- pm2pm Kraków 2011

Rozwój ruchu turystycznego a potencjał obsługowy przemysłu turystycznego regionu Małopolski w latach 2000-2005, badania statutowe 87/KT/1/2006/S/345 w ramach badań statutowych, Wydział Zarządzania, Katedra Turystyki, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, kierownik projektu: prof. dr hab. Józef Sala, Kraków 2006

Ruch turystyczny a tendencje rozwojowe bazy hotelowej w Krakowie w latach 1995-2004, badania Statutowe 90/KT/1/2005/2005/S/262 Wydział Zarządzania, Katedra Turystyki, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005

 

 

PROBLEMATYKA BADAWCZA

- międzynarodowy ruch turystyczny
- polityka regionalna i lokalna w turystyce i rekreacji
- rola samorządu terytorialnego w rozwoju turystyki
- promocja turystyczna regionu
- zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwach turystycznych
- zarządzanie jakością w turystyce
- znaczenie transportu dla rozwoju turystyki

DOROBEK NAUKOWY
Publikacje 

  1.  „Socio-Demographic Profile of Tourists in Cracow”,  Economics and Organization of Enterprise, Volume 3, Number 1, Warszawa, 2009 r
  2.  „The role and significance of regional airport in the development of tourist movement in Małopolska”, „Entrepreneurship in Tourism and Sport Business”, red. by Małgorzata Bednarczyk, wyd. Fundacja dla UJ, Kraków 2008 r.
  3.  „Proces prywatyzacji przedsiębiorstwa turystycznego na przykładzie Orbis S.A. w aspekcie funkcjonującego rynku kapitałowego”, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie (10)/2007 r.
  4.  „Przekrojowo-czasowa analiza aksonometryczna bazy i ruchu turystycznego w Polsce”, „Problemy turystyki”, Warszawa, 2004 r.
  5.   „Analiza zróżnicowania bazy i ruchu turystycznego w Polsce na podstawie danych przekrojowo-czasowych”, „Wiadomości statystyczne”, Warszawa 2004 r.

Referaty na konferencjach

  1. „Jakość w działalności portu lotniczego”, Konferencja Naukowa „Komunikacja i jakość w zarządzaniu”, Uniwersytet Jagielloński, 2009 r. (oddany do druku)
  2. „Bezpieczeństwo w transporcie lotniczym”, Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Krakowska Akademia im. A. Frycza Modrzewskiego, Kraków 2009 r.  (oddany do druku)
  3. „Podatek VAT w turystyce – wybrane problemy”,  Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Państwo i Społeczeństwo w XXI wieku”, Krakowska Szkoła Wyższa im. A. Frycza Modrzewskiego, Kraków 2004 r.
PROBLEMATYKA BADAWCZA

Rola państwa w gospodarce rynkowej, ewolucja międzynarodowych stosunków ekonomicznych, funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego, turystyka jako sektor gospodarki, międzynarodowy ruch turystyczny.

 
DOROBEK NAUKOWY

  1. „Kryzys energetyczny, a kierunki zmian w handlu światowym”, [w:] Zeszyty Naukowe AE, Kraków 1985.
  2. „Rozwój gospodarczy Tajwanu” , [w:] Zeszyty Naukowe AE, Kraków 1992.
  3. „Inflacja w Polsce po II wojnie światowej w porównaniu z inflacją w rozwiniętych krajach kapitalistycznych” [w:] Zeszyty Naukowe UJ, Kraków 1993
  4. „Nakłady inwestycyjne w Polsce w okresie transformacji” MWSE – Tarnów 2004.
  5. „Turystyka, szczególne procedury opodatkowania” . Rachunkowość. 2004.
PROBLEMATYKA BADAWCZA

Analiza systemu zarządzania sprzedażą w produkcji, handlu i usługach. Wykorzystanie teorii kosztów transakcyjnych w badaniach nad instytucjonalnymi formami wymiany towarowej.
Ekonomika usług turystycznych

 
DOROBEK NAUKOWY
Książki, monografie, rozprawy:

  1. Przedmiotowe i finansowe adaptacje 400 największych przedsiębiorstw handlowych w Polsce, w: Strategie rozwoju przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych, red. T. Kasprzak, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, 1990 s.122-211
  2. Koszt ekonomiczny i rynek, w: Problemy teorii wymiany, AE Kraków, 1993.
  3. Marketing Orientation of Polish Firms in the Light Their Pricing Policies, w: Poland, the Perfect Opportunity, red. Peter Dost, Stichting International Marketing, Tilburg,1995 s.83-89
  4. Przedsiębiorczość i rozwój firmy, red. J.Targalski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1999.
  5. Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju, redaktor i współautor, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004 s.260

Artykuły naukowe:

  1. Wpływ zasad planowania sprzedaży na stabilność procesów obrotu w przedsiębiorstwie handlowym. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, 1988, Nr 281, str. 75-94.
  2. Economics Results of Enterprice's Adaptation Activity in the Market, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, 1988, Nr 237, str. 135-154, (udział własny: 0,5).
  3. Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju rynku, w: Kierowanie przedsiębiorstwem handlowym na reformowanym rynku lokalnym, TNOiK Lublin 1988, str. 21-36, współautor: R. Niestrój, (udział własny: 0,5).
  4. Przesłanki rachunku ekonomicznego przedsięwzięć rozwojowych w sferze podmiotowej gospodarki, w: Uwarunkowania i kierunki aktywizacji handlu i usług, Uniwersytet Łódzki, 1988, t. 3, str. 38-50.
  5. Symulacyjne modelowanie dynamiki procesów obrotu towarowego, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, 1989, Nr 288, str. 41-59.
  6. Struktura podmiotowa handlu uspołecznionego w świetle danych o 400-tu największych przedsiębiorstw, Przedsiębiorstwo i Rynek, 1989, Nr 1, (współautor R. Niestrój), str. 3 - 14, (udział własny około 0,5).
  7. Struktura podmiotowa handlu wewnętrznego w świetle danych o 400-tu największych przedsiębiorstwach, Przedsiębiorstwo i Rynek, 1990, Nr 1, str. 3-14, współautor: R. Niestrój, (udział własny: 0,5).
  8. Warunki samofinansowania przedsiębiorstw handlowych (na przykładzie Krakowskich Spółdzielni Spożywców), Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, 1990, Nr 333, str. 53-65, współautor: R. Niestrój, (udział własny: 0,5).
  9. Polityka rynkowa prywatnych firm handlowych, w: Marketingowe zarządzanie handlem, AE Poznań 1992, (współautor: R. Niestrój).
  10. Zachowania nabywców na rynku krajowych usług turystycznych, w: Zachowania podmiotów sfery konsumpcji AE Katowice 1993, (współautor: R.Niestrój, L. Strzembicki).
  11. Rynkowe uwarunkowanie przekształceń własnościowych przedsiębiorstw, w: Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Tendencje w polskiej gospodarce, Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce 1994 nr.21 s. 31-42
  12. Marketingowa polityka cen, w: Współpraca badawcza Politechniki Świętokrzyskiej z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami naukowymi i przemysłowymi, Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej Kielce 1995 nr.22 s.77-84
  13. Polityka cen przedsiębiorstw handlowych, Zeszyty Naukowe AE Kraków, 1999 Nr.524 s. 23-32
  14. Polityka cen przedsiębiorstw handlowych i jej uwarunkowania, Handel Wewnętrzny, 1999 nr 2 s. 1-7
  15. Zasady marketingu a rynkowy mechanizm alokacji zasobów, Ekonomista nr.5 2001 s.675 - 685
  16. Zróżnicowanie cen detalicznych w kanałach dystrybucji towarów FMCG (na przykładzie krakowskiej sieci handlowej), Zeszyty Naukowe Nr.624, AE Kraków, 2003 współautor Tomasz Karoń, ss.9-24
  17. Zróżnicowanie cen detalicznych w kanałach dystrybucji towarów FMCG (na przykładzie krakowskiej sieci handlowej), Handel Wewnętrzny nr.1 2003, ss. 35-49
  18. Poziom i zróżnicowanie cen w powszechnej sieci miejskiego handlu detalicznego (na przykładzie sklepów krakowskich), Zeszyty Naukowe AE Kraków (w druku)
Podręczniki i skrypty:
  1. Elementy teorii systemów i informacji, pod red. S. Mynarskiego, AE Kraków 1989, udział własny: str. 165-182.
  2. Marketing. Wybrane zagadnienia, AE Kraków, 1992, (redaktor i współautor) s.91-132
  3. Podstawy Marketingu, red. J. Altkorn, wyd. 1, Instytut Marketingu, Kraków 1992, (współautor).
  4. Podstawy Marketingu, red. J. Altkorn, wyd. 2, Instytut Marketingu, Kraków 1993, (współautor).
  5. Podstawy Marketingu, red. J. Altkorn, wyd. 3 zmienione, Instytut Marketingu, Kraków 1995, (współautor).
  6. Podstawy Marketingu, red. J. Altkorn, wyd. 3 zmienione, Instytut Marketingu, Kraków 1997, (współautor).
  7. Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE Warszawa 1998, (współautor).

Inne publikacje, referaty na konferencje krajowe i zagraniczne:

  1. Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju rynku, w: Kierowanie przedsiębiorstwem handlowym na reformowanym rynku lokalnym, TNOiK Lublin, 1988, str: 21-36, współautor: R.Niestrój, (udział własny: 0,5).
  2. Wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw handlowych w warunkach inflacji, Referat na sympozjum czechosłowacko - polskie, Praga 1988, (współautor: R. Niestrój).
  3. Uwarunkowania rynkowe struktury podmiotowej sfery podaży, (masz. pow.), AE Kraków, 1993.
  4. Trzydziesta rocznica istnienia Konsultacyjnego w Kielcach Akademii Ekonomicznej Krakowie w: Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej Kielce 1995 nr. 21 s.13-17
  5. Krakowska Akademia Ekonomiczna na kieleckim rynku usług edukacyjnych, w: Kształcenie Zatrudnienie — Sukces, Politechnika Świętokrzyska, Kielce 1995 nr.23 s.53-59
  6. Polityka cen przedsiębiorstw handlowych, w: Marketing w praktyce polskiej gospodarki, red. J. Famielec, Zeszyty Naukowe MWSE w Tarnowie z.2 Tarnów 1999 s.19-26
  7. Polityka cen przedsiębiorstw a regulacja sfery mikroekonomicznej, w: Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce. Red. J.Altkorn AE w Krakowie 1999 s. 297-308
  8. Marketing a rynkowy mechanizm alokacji zasobów, w: Marketing u progu XXI wieku, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2001 s.307-316
  9. Teoretyczne aspekty badania rynku e-commerce, www.Biz Reporter.pl , marzec 2001
  10. Rynki e-commerce – potrzeba nowego podejścia do badań rynku, w: Electronic commerce- gospodarka XXI wieku, red.A.Tubielewicz, Gdańsk 2001 s.115-

Inne przejawy działalności naukowej (recenzje wydawnicze)

  1. Alejziak B., Organizacja i technika pracy biurowej w turystyce, Albis, Kraków 2002
  2. Zarządzanie i Marketing 2002, red. Roman Niestrój, AE Kraków 2002
  3. Śliwa M.,Rettinger W., Koleje wąskotorowe a możliwości rozwoju turystyki, Folia Turistica AWF Kraków 200

Kształcenie młodej kadry naukowej:

  1. Marek Rawski, “Strategie przedsiębiorstw handlowych w kontaktach z dostawcami”, recenzja rozprawy doktorskiej, 1990.
  2. Grażyna Śmigielska, Stopa zwrotu jako norma regulacji i jej znaczenie dla kształtowani składu podmiotowego handlu, rozprawa doktorska, promotor 1994.
  3. Maria Płonka, Warunki i kryteria doboru rynków docelowych spółdzielni przetwórstwa rolnego, rozprawa doktorska, promotor 1996.
  4. Mirosław Rajzer, Strategie produktowo-rynkowe przedsiębiorstw zdywersyfikowanych i ich finansowe aspekty (metody analizy i weryfikacja decyzji alokacyjnych), Katowice 1997, recenzja rozprawy doktorskiej.
  5. Piotr Hadrian, Analiza portfolio w zarządzaniu marketingiem. Studium metodologiczne, Kraków 1998, recenzja rozprawy doktorskiej.
Wydział Turystyki i Rekreacji AWF w Krakowie; webmaster: strony-www[at]awf.krakow.pl  login